Designkellari.fi verkkokaupan sopimusehdot

1. Yleiset ehdot

Designkellari.fi on Tila Partnerit Oy:n (y-tunnus: 1017863-8) verkkomarkkinapaikka. Näitä sopimusehtoja sovelletaan Tila Partnerit Oy:n ja sen asiakkaiden välisessä verkkokauppasuhteessa. Tila Partnerit Oy:llä on oikeus päivittää näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ovat luettavissa Designkellari.fi kotisivuilta.

Tila Partnerit Oy myy designkellari.fi -verkkokaupassa ja Helsingin myymälässä outlet-yksittäiskappaleita. Yksittäiskappaleet ovat pääsääntöisesti omassa käytössä olleita malli- ja näyttelykappaleita tai valmistajien erikoiseriä, jotka kaikki myydään sellaisena kuin ne ovat. 

Designkellari.fi toivottaa tervetulleeksi kaikki yksityis- ja yritysasiakkaat. Tila Partnereille on tärkeää, että saat Designkellari.fi verkkokaupasta tilaamasi tuotteet edullisesti ja vaivattomasti. Kauppasuhteessa noudatetaan soveltuvaa Suomen ja EU:n lainsäädäntöä kuluttajakaupan, markkinoinnin ja mainonnan osalta. Yritysasiakkaiden ja Tila Partnerit Oy:n välisessä kauppasopimuksessa noudatetaan ensisijaisesti näitä sopimusehtoja ja muilta osin Suomen kauppalakia.

Kaikissa verkkokauppaan liittyvissä asioissa voi asiakas olla yhteydessä sähköpostilla osoitteeseen: verkkokauppa@tilaan.com. Verkkokaupan asiakaspalevelu on lisäksi tavoitettavissa arkisin klo 9 – 16 puhelinnumerosta 09 622 4393. 

Tila Partnerit Oy ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on yrityksen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Tila Partnerit Oy on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.

Tila Partnerit Oy ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on yrityksen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Tila Partnerit Oy on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.

2. Kunto

Tuotteen kuntoluokka kerrotaan myyntitiedoissa. Tila Partnerit käyttää tuotteissaan kuntoluokitusta: käyttämätön, kuin uusi, vähän käytetty tai käytetty. Tuotetiedoissa ilmoitetaan mikäli tuotteessa on poikkeuksellinen virhe tai voimakasta kulumista. Asiakas voi aina halutessaan tulla toteamaan liikkeeseen myytävien tuotteiden kunnon.

3. Hinnat

Designkellari.fi –sivuston hinnat ovat ilmoitettu arvonlisäverollisina. Veron määrä eritellään ostoskorissa kulloinkin voimassaolevan arvonlisäveron mukaisesti, joka on tällä hetkellä 24%. Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimitusta tai asennusta. Usein tuotteet tulevat tehtaalta osissa ja tällöin myös Tila Partnerit toimittaa kyseisen tuotteen osissa ja hinnat eivät sisällä tuotteen asennusta.

Tila Partnerit pidättää oikeuden peruuttaa tilaus, mikäli verkkokaupassa tilatussa tuotteessa on niin selvä ja olennainen hintavirhe, että Asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virheellinen tieto.

4. Tilaus

Asiakas tilaa tuotteen Designkellari.fi sivuston kautta. Tilauksesta tulee ilmetä Asiakkaan nimi tai yritysasiakkaan toiminimi ja y-tunnus, toimitusosoite, laskutusosoite (jos eri kuin toimitusosoite), puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Henkilöasiakkaan tulee olla vähintään 18-vuotias.

Asiakas vastaa tekemänsä tilauksen oikeellisuudesta. Asiakkaan tulee ennen tilauksen lähettämistä varmistaa, että tilattavien tuotteiden ominaisuudet vastaavat Asiakkaan vaatimuksia.

Verkkokaupassa tehdystä asiakkaan tilauksesta lähtee automaattinen tilausvahvistus asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Tila Partnerit ei vastaa tuotteiden varastosaldotiedoissa mahdollisesti esiintyvistä tilapäisistä virheistä. Mikäli tilattua ei ole enää varastossa asiakaspalvelumme ilmoittaa tästä viivytyksettä asiakkaalle ja Tila Partnerit hyvittää maksun kokonaisuudessaan asiakkaalle.

Tehdessään tilauksen designkellari.fi –sivuston kautta asiakas hyväksyy nämä sopimusehdot. Mahdollisia asiakkaan käyttämiä hankintasopimusehtoja ei noudateta niiden ollessa ristiriidassa näiden sopimusehtojen kanssa.

5. Maksaminen

Maksaminen tapahtuu turvallisen Checkout maksunvälityspalvelun kautta. Käytössäsi on kaikkien pankkien maksupainikkeet ja yleisimmät luottokortit. Valittuasi maksutavaksi verkkopankin tai luottokortin, siirryt Checkout –plaveluun, jossa maksu suoritetaan turvatun yhteyden kautta.

6. Toimitus

Toimitusehto on vapaasti Tila Partnereiden Helsingin liikkeessä. Asiakas voi tilata tuotteille toimituksen asiakkaan osoittamaan suomalaiseen osoitteeseen. Pääkaupunkiseudulla toimitus tapahtuu pääsääntöisesti Tila Partnereiden omalla kuljetuksella arkisin klo 9.00–16.00 välisenä aikana. Muualle Suomeen toimitukset tapahtuvat pääsääntöisesti Postin pakettikuljetuksena tai Matkahuollon kotijakeluna.

Mikäli toimitus tapahtuu ulkopuolisen rahtiyrityksen toimesta, tuotteet toimitetaan katutason kerrokseen. Rahtikuljetus ei sisällä kalustelavan purkua, tuotteiden sisäänkantoa tai pakkausjätteiden poisvientiä, ellei näitä lisäpalveluita ole erikseen tilattu ennen toimitusta. Lisäpalveluista veloitetaan rahtiyhtiön hinnaston mukainen hinta. 

Kooltaan isojen (yli 35 kg tuote, tuotteen suurin pituus yli 2 metriä tai yli yhden kuutiometrin kokoinen tuote) tuotteiden kuten sohvien ja isojen pöytien arvonlisäveroton toimitusmaksu on koko Suomeen 99,00 Eur (hintaan lisätään kassalla alv 24%). Tätä pienempien tuotteiden kuten tuolien, työtuolien, valaisimien, sohvapöytien jne. toimitusmaksu koko Suomeen on 49,00 Eur (+ alv 24%). Toimitusmaksuihin lisätään ostoskorissa kulloinkin voimassaoleva arvonlisävero. Ulkomaille emme toimita tuotteita. 

Asiakas on velvollinen tarkastamaan hänelle toimitetut tuotteet huolellisesti ja reklamoimaan viipymättä mahdollisista virheistä. Tuotteen luovutushetkellä asiakkaan tulee heti tarkastaa, että tuotteiden pakkaukset eivät ole vaurioituneet. Jos pakkauksessa on helposti havaittava vaurio, asiakkaan on kuljettajan läsnä ollessa tarkastettava, onko tuote vaurioitunut pakkaukseen tulleen vaurion seurauksena. Vahingosta tulee tällöin ottaa valokuvat sekä tuotteesta ja paketista sekä tehdä merkintä rahtikirjaan ja ilmoittaa asiasta välittömästi kirjallisesti Tila Partnereille. Asiakkaan katsotaan hyväksyneen toimitus, ellei asiakas ilmoita Tila Partnereille toimituksessa olevasta virheestä kolmen vuorokauden kuluessa tuotteen toimituspäivästä.

7. Toimitusaika

Pyrimme toimittamaan varastossa olevat valmiit tuotteet asiakkaille kohtuullisessa ajassa. Yleensä tämä tarkoittaa n. 1 viikon toimitusaikaa. Toimitusaika lasketaan alkavaksi hyväksytystä maksusuorituksesta ja sitä seuranneesta automaattisesta tilausvahvistuksen päiväyksestä. Toimituspäivästä on asiakkaan syytä esittää erikoistoiveensa hyvissä ajoin ennen tavaran noutamista tai lähettämistä. Mikäli erikoistoiveita toimitusajan suhteen ei ole, tavara toimitetaan asiakkaalle normaalisti sopimuksen kohdan 5. mukaan.

8. Palauttaminen

Designkellarin outlet-tuotteilla on kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus.Ilmoita palautuksesta kirjallisesti sähköpostilla osoitteeseen verkkokauppa@tilaan.com  viimeistään 14 päivän sisällä toimituksen vastaanotosta. Saat tarkemmat tiedot palautuksesta sähköpostiisi. Kuluttajasuojalain mukainen palautusoikeus ei koske yritysasiakkaita.

Palautukset hyväksytään kun tietyt ehdot täyttyvät.Tuotteen tulee olla täysin samassa kunnossa mitä se oli toimitusajankohtana. Mikäli tuote on otettu käyttöön ja  menettänyt tämän vuoksi myyntiarvoaan, on asiakas velvollinen korvaamaan arvonalenemisen. Tuote täytyy pakata samalla tavalla samaan pakkaukseen kuin tuote oli toimitettu. Tuotteen palautusmenettelystä on sovittava etukäteen Tila Partnereiden kanssa. Tuote on palautettava viivytyksettä, kuitenkin 14 päivän kuluessa sähköpostilla tehdystä kirjallisesta palautusilmoituksesta. Asiakas vastaa tuotteiden palautuskuluista. Pääkaupunkiseudulla noudamme asiakkaan halutessa kaikki palautustuotteet kiinteällä 36 Eur (alv 24%) palautusmaksulla.

Tila Partnerit Oy palauttaa asiakkaalle kaikki asiakkaalta saadut palautettua tuotetta koskevat suoritukset.Rahat palautetaan kokonaisuudessaan takaisin asiakkaan ilmoittamalle pankkitilille ja luottokorttimaksu hyvitetään vastaavasti luottokortille 14 päivän kuluessa tuotteen palauttamisesta.

9. Takuu

Kaikilla outlet-tuotteilla on vähintään 6 kk tuotetakuu.Käyttämättömillä uusilla tuotteilla on sen valmistajan myöntämä takuu, joka vaihtelee tuote- ja valmistajakohtaisesti. Käyttämättömien uusien tuotteiden takuuaika ilmoitetaan tuotetiedoissa. Kuntoluokaltaan ”kuin uusi” tuotteilla on vuoden tuotetakuu ja kuntoluokaltaan ”vähän käytetty ” ja ”käytetty” tuotteilla on 6 kk takuuaika.

Takuu koskee tuotteen materiaali- ja valmistevikoja. Takuu ei koske tuotteen tavanomaista kulumista, normaalisti kuluvia osia tai verhoilukankaiden ja -nahan kulumista. Takuu ei kata käytetyissä ja vähän käytetyissä tuotteissa olevia kulumia tai vikoja, jotka on mainittu tuotteen myyntitiedoissa.

10. Tuotevastuu

Tila Partnerit vastaa kuluttaja-asiakkaalle (yksityishenkilö) tuotteen tai palvelun aiheuttamasta henkilö- tai esinevahingosta tuotevastuulain säännösten mukaisesti.

Tila Partnerit ei vastaa yritykselle tuotteen tai palvelun aiheuttamasta välittömästä tai välillisestä menetyksestä, vahingosta tai tulon menetyksestä. Tuotevirhevastuu yrityksille rajoittuu kauppahinnan palauttamiseen.

11. Erimielisyydet

Mikäli kauppaosapuolten välillä syntyy erimielisyyttä, osapuolet pyrkivät ratkaisemaan erimielisyydet aina ensisijaisesti neuvottelemalla. Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa kauppasopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan ratkaistaviksi. Mikäli yritysten väliset neuvottelut eivät johda sovintoon erimielisyydet ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa.

Käytämme evästeitä kävijäseurantaan ja markkinointiin.